Slovenci smo (pozimi) (še vedno) smučarski narod
Mediana je lani predstavila podatke priljubljenosti zimskih športov in športnih blagovnih znamk...
avtor
Mediana
 

Smučanje in smučarski skoki najbolj priljubljeni med tv-gledalci

Med vsemi športi, ki jih lahko spremljamo na slovenskih televizijah, Slovenci najraje gledamo smučanje, saj je takšnih kar 57,3 odstotka prebivalcev Slovenije, starih med 15 in 75 let. Tudi smučarski skoki so zelo priljubljeni in jih po televiziji spremlja dobra polovica Slovencev (51,5 odstotka). Na tretjem mestu je nogomet, ki pred televizijske zaslone privabi 41,5 odstotka Slovencev. Tudi ostali zimski športi imajo svoje zvesto tv-občinstvo – tek na smučeh spremlja 23,1 odstotka prebivalcev Slovenije, hokej 17,3 odstotka, drsanje pa 15,9 odstotka (Slika 1).

Tudi v tiskanih medijih slika ni dosti drugačna, saj največ Slovencev, 35,5 odstotka, med vsemi športnimi prispevki najraje prebira tiste, povezane s smučanjem. Sledijo članki o nogometu, ki jih na športnih straneh tiskanih medijev prebira 33 odstotkov Slovencev, in prispevki o smučarskih skokih, ki se jim posveti 28,7 odstotka bralcev.

Med vsemi zimskimi športi, s katerimi se Slovenci najraje ukvarjamo v prostem času, je smučanje tudi tu na prvem mestu. Redno ali občasno se mu namreč posveča 22,2 odstotka Slovencev, starih med 15 in 75 let. Sledi deskanje na snegu, ki na smučišča redno ali občasno pritegne 3,88 odstotka prebivalcev Slovenije.

 

Pri smučeh prisegamo na »elanke«, pri oblačilih in obutvi pa na Adidas

Zavzeti smučarji, ki so se v zadnjih dveh letih odločili za nakup smuči, so najpogosteje izbrali smuči znamke Elan. Za njihov nakup se je odločilo 1,56 odstotka Slovencev. Med drugimi znamkami smuči so priljubljene še Atomic (v zadnjem letu jih je kupilo 0,31 odstotka Slovencev), Salomon (0,25 odstotka), ter Fischer in Head, ki jih je kupilo po 0,19 odstotka smučarskih navdušencev.

Slovensko olimpijsko reprezentanco je na lanskih Olimpijskih igrah v Sočiju s športnimi oblačili in obutvijo opremil kitajski proizvajalec Peak, ki pa ga za zdaj še ni zaslediti tudi med najbolj priljubljenimi športnimi blagovnimi znamkami pri Slovencih. Tako pri športnih oblačilih kot športnih copatih in čevljih nas najbolj navdušuje nemška blagovna znamka Adidas – za nakup športnih oblačil te znamke se je v zadnjih dveh letih odločila skoraj tretjina Slovencev (31,5 odstotka), Adidasovo športno obutev pa je kupila dobra četrtina slovenskih potrošnikov (26 odstotkov). Adidas je tako prehitel ameriškega proizvajalca športnih oblačil Nike – na njegova športna oblačila prisega 21,8 odstotka Slovencev, na športne copate te znamke pa 17,9 odstotka. Tretja najbolj priljubljena znamka športnih oblačil v Sloveniji je Reebok, katere oblačila je v zadnjih dveh letih kupilo 6,38 odstotka Slovencev. Reebok je pri športnih čevljih in copatih na četrtem mestu (njegovo obutev kupuje 4,57 odstotka Slovencev), medtem ko je na tretjem mestu slovenska znamka športne obutve Alpina, ki najbolj ustreza dobrim 8 odstotkom Slovencev.

Da kupljena športna oblačila in oprema ne bodo le ostajala v omarah, kaže tudi podatek, da redno telovadi dobra polovica Slovencev. Na trditev »Telovadim najmanj enkrat tedensko« je namreč pritrdilno odgovorilo 50,6 odstotka prebivalcev Slovenije. Slabih 20 odstotkov jih je navedlo, da ko telovadijo doma, pri tem uporabljajo telovadno opremo.

 

Vir: Mediana TGI Slovenija (www.mediana.si)


koledar dogodkov
...vse prireditve na enem mestu